A hét végén az Atomerőmű SE rendezésével, a Koloska Marina adott otthont a versenynek, ahol a már hagyományos Kalóz osztály mellett, idén először a 470-esek részére is kiírásra került a verseny.
A verseny egy szomorú eseménnyel kezdődött, Dóra a héten itt hagyott minket. Szentpéteri Zsolti a kalózosok családja nevében emlékezett, az édesanyára, akinek gyermekei közöttünk vitorláznak; a versenyrendezőre és versenybíróra, aki mindenki anyukájaként tanácsaival segített, óvott, nevelt minket…
A rettenetes kánikula ellenére biztatóak voltak az időjárási előrejelzések. Szombaton 4 futamot sikerült rendezni az alapavetően dél-délnyugati irányú szélben, amely a nap előre haladtával folyamatosan fordult egyre nyugatibb irányba. Mind a négy futamban más-más egység haladt át elsőnek a célvonalon. Az aktuális első minden esetben magabiztosan 100 méteres előnnyel nyerte a futamot, mögöttük azonban komoly csaták voltak a pozíciókért. A Szentpéteri-Hajdú páros 3 futamban is kiegyensúlyozott teljesítmény nyújtott (2,1,2), így megérdemelten álltak az első helyen. Vasárnap, pályaversenyre alkalmas szél nem tudott kialakulni Balatonfüred előtti vízterületen – bár a rendezők kivitték a mezőnyt és vízen halasztással próbáltak esélyt adni nekünk -, így 4 futam alapján hirdettek eredményt a rendezők.
Kalóz osztályban a megszokott népes mezőny, 30 hajója versengett egymással, a versenyt a Szentpéteri Zsolt – Hajdú László (Vízügyi SC) páros nyerte, a Fluck Bence – Székely Gy. Szabolcs (MVM – Vízügyi SC), valamint a Nyeste Gábor – Berki Győző (BYC – Justitia) párosok előtt.
Érdemes megemlíteni, hogy a 470-es osztályban a kalózos körökben is jól ismert Májó két futamot is nyerve első lett! Ezúton is gratulálunk neki!
A házigazdák, az ASE vitorlás szakosztály és a Koloska Marina, a már megszokott remek vendéglátással növelte az esemény színvonalát.